Dominik Karski – GLIMMER Flute o’clock

Po kilku latach współpracy Dominika Karskiego z Flute o’clock otrzymaliśmy dzięki Bôłt Records zestaw utworów na flety, tam-tamy i harfę jego autorstwa.

Polsko-australijski kompozytor odkrył dla siebie brzmienie fletu wiele lat temu. Ale nie skupił się na jednej odmianie tego instrumentu, a wręcz przeciwnie – bo jego muzyka jest wykonywana na różnych fletach, od piccolo po basowy. Wydawnictwo „GLIMMER Flute o’clock” ukazało się w czerwcu tego roku i pomieściło dziesięć kompozycji, które powstały w latach 2002 – 2015. Najwcześniejszym nagraniem z tego zestawu jest „Glimmer” (2002) na flet altowy i basowy. W „Streamforms” (2003) doświadczamy amplifikacji na flet basowy solo, z charakterystycznym kontrapunktem w postaci ekspresyjnego wydechu. Z kolei „Veiled Voice” (2012) powstał na dwa flety, zaś „open cluster M45” (2003) to również utwór przeznaczony na amplifikowany flet basowy. Szczególnie zainteresował mnie „Streamforms III” z udziałem harfistki Zofii Dowgiałło-Zych.

Nie mam zamiaru udawać fachowca w tej dziedzinie, ale twórczość Dominika Karskiego wydobywa z fletu jego fizyczność i nadekspresję, dzięki zaangażowaniu w to niezwykłych umiejętności (czyli ekwilibrystycznej artykulacji) duetu Flute o’clock: Ewa Liebchen i Rafał Jędrzejewski.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑

%d blogerów lubi to: